انواع کاغذ خدمات چاپی در چاپ متین

آخرین سایت که در سایت دیجیاتو منتشر شده است کدام گزینه کاغذ برای خدمات چاپی خود باید انتخاب کنید؟ به طور کلی ، اگر تراکت برای استفاده شخصی است ، احتمالاً باید از کاغذ های معمولی مانند تحریر استفاده کنید. اگر بروشورهایی برای کسب و کار خود تهیه می کنید و می خواهید مشتریان آنها را برای مدت طولانی در کنار خود نگه دارند ، از کاغذهای گران قیمت تر و ضخیم تر بهره بگیرید مانند کاغذهای گلاسه ها در گرماژ مختلف استفاده بشود.

بسیاری از افراد در هنگام ثبت سفارش سوالاتی در خصوص تنوع جنس های کاغذ برای ثبت سفارش از ما سوال میکنند. برای بسیاری از افراد اسامی انواع مختلف کاغذ ها بسیار ناآشنا و غریب می باشد.  کاغذ بروشور و یا سربرگ و تراکت و ... و سایر اصطلاحات چاپی می تواند کاملاً گیج کننده باشد. نگران نباشید ما در این مقاله انواع کاغذ خدمات چاپی سعی میکنیم یک توضیح کلی در خصوص جنس های کاغذها مطالبی را برای شما بیان بکنیم.

وقتی درباره کاغذ های چاپی صحبت می کنید ، در واقع در مورد دو چیز صحبت می کنید: وزن کاغذ و جنس کاغذ. بیایید جداگانه در مورد آنها باهم بحث کنیم.

جنس کاغذ

جنس کاغذ به یک چیز اشاره دارد. تولیدات و برندهای مختلف کاغذ تأثیرات متفاوتی روی کاغذ شما دارد. در طول تحقیقات خود احتمالا به این سه اصطلاع کاغذی برخورد کردید که ما به این سه مورد اشارتی خواهیم کرد.

بدون روکش – کاغذهای بدون روکش کاغذهایی می باشد که بدون هیچ گونه محافظ و سلفونی چاپ و عرضه می شود بیشتر این نوع کاغذها کاغذهای تحریر می باشد. این نوع کاغذها بیشتر برای مصارف نوشتاری مانند چاپ سربرگ ها و یا یادداشت ها و بخصوص فاکتورها مورد استفاده قرار میگرد و اصلا براقیت و درخشندگی خاصی ندارد.

با روکش مات- یکسری از کاغذ ها با یک روکش مات عرضه می شود. این روکش معمولا از جنس سلفون می باشد که برروی کاغذها کشیده می شود و بیشتر برای مصارف چاپ تراکت و یا چاپ کارت ویزیت و بروشور کارایی دارد.روکش مات سلفونی می باشد که نور را در کاغذ خفه می کند و بازتابی از خودش انجام نمی دهد.

روکش براق – با استفاده از پوشش براق ، بروشورها تمیز و حرفه ای به نظر می رسند. هر چند نقطه ضعف در آن وجود دارد. به دلیل پوشش ، احتمال دارد هنگام برخورد با آن اثر انگشت یا گرد و غبار نشان داده شود. . در معرض نور موضعی اصلا دید مناسبی به مخاطبین شما نمی دهد زیرا نور بطور کامل برروی کاغذ رفلکس می کند و دید مخاطبین شما را کور می کند.

وزن کاغذ

در مورد وزن کاغذ نکات بسیار زیادی وجود دارد که کاغذها در بازار در وزن های بسیار متنوعی وجود دارد که هر شخصی برای مصارف خودش از این نوع کاغذها استفاده می کند. معمولا کاغذ ها که برای مصارف عموم کارایی بیشتری دارد تحریر ۷۰ گرم شروع می شود به بالا. تحریر ۸۰ گرمی در بازار ایران جز پرمصرف ترین کاغذ موجود در بازار می باشد. که برای مصارف نوشتاری و کپی از این نوع کاغذ استفاده می شود.

از تحریر ۷۰ گرم کاغذها به همین ترتیب ضخامت های آن ها بیشتر و بیشتر می شود تا به کاغذ های مقوایی می رسد که معمولا از ۳۰۰ گرم به بالا به اسم مقوا از آن یاد می شود.

بنابراین باید در هنگام خرید و یا ثبت سفارش از خودتان بپرسید که چه وزن کاغذی برای شما مناسب است؟ پاسخ بستگی به نیاز شما دارد. به عنوان مثال تمایل دارید از کاغذ برای یادداشت استفاده بکنید و این یادداشت ها قرار است از بعد از استفاده پاره و دور ریز بشود می تواند از کاغذهایی در گرماژ پایین تر استفاده بکنید و ...

نکات دیگری که باید در نظر بگیرید

در خصوص خرید کاغذ باید حتما به سایز مورد نیاز خود حتما دقت بکنید. خرید هر کاغذی بدون توجه به سایز آن کاغذ اصلا کار عقلانی نیست. به این خاطر باید در هنگام خرید براساس نیاز خود به سایز کاغذ توجه ویژه ای داشته باشید.

نکته دوم اگر قصد چاپ برروی کاغذ را دارید حتما باید به گرماژ و نوع کاغذ در هنگام چاپ توجه ویژه ای داشته باشید. برای مثال اگر قصد دارید از کاغذ تحریر چاپ رنگی سفارش بدهید حتما باید از کاغذهایی با زمینه های روشن و یا سفید استفاده کنید و اصلا از کاغذهای با زمینه های تیره و پر استفاده نکنید زیرا رنگ شما کاملا تغییر رنگ می دهد. برای چاپ کاغذهای رنگی بخصوص در ترام بالا حتما باید از کاغذهای روغنی در گرماژ حداقل ۱۳۵ گرمی استفاده بکنید.

ما سعی کردیم در این مقاله انواع کاغذ خدمات چاپی اصلی ترین و کوتاه ترین نکاتی که باید هر شخصی در هنگام ثبت سفارش کاغذ آن را رعایت بکند برای شما بیان بکنیم و امیدوار هستیم برای شما مفید و سودمند بوده باشد و نهایت استفاده را از این مقاله انواع کاغذ خدمات چاپی برده باشید.

راه های ارتباطی با چاپ متین

ساعت کاری مجموعه چاپ متین شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر و پنجشنبه‌ها تا ساعت ۱۴ است.

برای ارائه سفارشات و اطلاع از هزینه و طرح سوالات می‌توانید با شماره تماس ۰۲۱-۷۷۶۲۴۲۰۲ (۱۰ خط ویژه) و یا وب‌سایت مجموعه به نشانی www.ChapMatin.com مراجعه کنید.

با سپاس از حسن انتخاب شما و مطالعه این مطلب، بی‌صبرانه منتظر پاسخگویی به سوالات شما  می‌باشیم.

Comments

Popular posts from this blog

کدام هدیه برای تبلیغات آخرسال مناسب است

بهترین هدیه برای روز مادر در چاپ متین

علت اهمیت صنعت چاپ در چاپ متین