ایده های تبلیغات انتخاباتی

با شروع هر انتخابات هر نامزد به دنبال مهم ترین ایده هایی که بتواند حداکثر آرای ماخوذه را به دست بیاورد می گرد. هر نامزدی به دنبال روشی برای معرفی برنامه های خود و برندینگ کردن تصویر و نام خود می باشد. طرح ها و ایده های بسیار متفاوتی وجود دارد که هر نامزدی باید با بهره گیری هر یک از این موارد البته بسته به بودجه و وسعت آن شهری که قرار است در آن تبلیغات ارائه و توزیع بشود تقسیم بندی و رده بندی می شود. شیوه های تبلیغاتی متنوعی وجود دارد که ما قصد داریم کامل ترین مقاله در خصوص ایده های تبلیغات انتخاباتی و مهم ترین ترفندهای تبلیغات انتخاباتی را برای شما بیان بکنیم.

تبلیغات انتخاباتی باید براساس وسعت و میزان فراگیری تبلیغات و نوع انتخابات بررسی و سپس تصمیم گیری بشود. وسیع ترین شیوه تبلیغات انتخاباتی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و بعد از آن انتخابات مجلس شورای اسلامی و در انتهای انتخابات شورای شهر و روستا می باشد که هریک از این انتخابات باید تبلیغاتی متناسب با آن انتخابات چه از لحاظ وسعت و هزینه صورت بگیرد.

شیوه نامه ها تبلیغاتی را می توان به دو دسته اصلی تقسیم بندی کرد که شامل: اول تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی دوم تبلیغات خدمات چاپی

هر یک از این شیوه های تبلیغاتی دارای زیرمجموعه های بسیار زیادی می باشد که بستگی به نوع هر انتخابات و وسعت و فراگیر بودن هر یک از این انتخابات باید گستردگی و و تنوع بخشی به هریک از این موارد رعایت بشود.

ما قصد داریم در این مقاله ایده های تبلیغات انتخاباتی به هر دو بخش تمرکز داشته باشیم و بصورت دو مقاله در دو بخش برای شما بیان بکنیم.

در بخش اول قصد داریم به تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی برای شما شرح و توضیح بدهیم و برخی از این شیوه نامه های تبلیغاتی را بطور کامل برای شما بیان بکنیم.ما در این مقاله سعی کردیم نهایت یک تبلیغات انتخاباتی را برای شما بیان بکنیم و هر نامزدی می تواند براساس نیاز و بودجه خود و شهر مورد نظر اقدام به هر یک از این شیوه های تبلیغاتی بکند.

برای انجام هر تبلیغات اینترنتی و یا چاپی اولین قدم برندینگ تصویر نامزد انتخاباتی می باشد. تصویری نامزد انتخاباتی خط مقدم و خط قرم هر نامزدی باید قرار بگیرد. داشتن یکسری چاپ عکس و یا چاپ عکس انتخاباتی با کیفیت و حرفه ای برای شروع و وارد شدن به هر نوع تبلیغاتی نیاز و احتیاج می باشد که هر شخصی باید قبل از شروع به کارزار انتخابات اقدام به گرفتن یکسری عکس های حرفه ای و زیبا بکند. سعی کنید برای انجام دادن این کار از یکسری افراد متخصص در این امر بهره و کمک بگیرید.تصویر و عکس شخص کاندیدا باید به گونه ای باشد که قابل اعتماد و با یک چهره آراسته و خندان عکس برداری شده باشد که مردم به آن چهره بتوانند اعتماد بکنند. این عکس قرار است برروی صفحات و چاپ پوستر کاندیدای مورد نظر قرار بگیرید.

اقدام دومی که باید قبل از هر تبلیغات به آن توجه بشود داشتن یک شعار انتخاباتی می باشد. سعی کنید این شعار انتخاباتی به نحوی نو و تازه و اثرگذار باشد و در طول این تبلیغات برروی این شعار انتخاباتی مانور تبلیغاتی زیادی صورت بگیرید که حتی در صورت نبود تصویر کاندیدای مورد نظر و فقط با داشتن آن شعار انتخاباتی مردم متوجه شخص کاندیدای مورد نظر بشوند. نهایت دقت برای داشتن شعار انتخاباتی باید صورت بگیرید زیرا این شعار قرار است به شکل ساخت مهر و یا چاپ مهر برروی تمامی محصولات تبلیغاتی چه مجازی و چه تبلیغات چاپی قرار بگیرید این شعار به نحوی جای ساخت لوگو برای هر کسب و کاری را می گیرید. در نتیجه نهایت دقت در انتخاب و ساخت شعار تبلیغاتی باید صورت بگیرد.شما بسیاری از تبلیغات دیجیتالی و چاپی خودتان مثل چاپ ماسک و … را می توانید از طریق این شعار و لوگوی خاص خودتان را به دیگران معرفی بکنید.

ارسال پیامک های تبلیغاتی

یکی از ساده ترین و راحت ترین راه تبلیغات جمعی تبلیغات بصورت ارسال پیامک می باشد که برای ارسال پیامک های تبلیغاتی با برخی از شرکت هایی که در امر تبلیغات پیامکی فعالیت می کنند می توانید صحبت بکنید و یک منطقه ، محله و حتی یک شهری را تحت پوشش تبلیغات پیامکی خود قرار بدهید. نهایت دقت را باید در هنگام ارسال این پیامک های تبلیغاتی داشته باشید این پیامک ها اصلا نباید دارای محتوای توهین آمیز و یا حرف های بی اساس در پیامک ها وجود داشته باشد زیرا عدم توجه در این امر می تواند بعنوان یک سند رسمی علیه شما استفاده بشود. در این شیوه های تبلیغاتی سعی کنید بیشتر برای معرفی و برندینگ کاندیدا استفاده بشود. برای معرفی ، اعلام برنامه و در نهایت برای تشکر و برنامه های کمپین تبلیغاتی می توانید از این شیوه استفاده بکنید.

راه اندازی وب سایت

یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش برای تبلیغات رسمی و موثر و همچنین اعتبار بخشی به یک کاندیدا داشتن و ایجاد یک وب سایت رسمی منسوب به آن کاندیدا می باشد.داشتن یک وب سایت بسیاری از هوداران می توانند از مطالب منسوب به آن کاندیدا را از آن سایت دریافت بکنند. اعلام برنامه های نامزدها ، صحبت های انتخاباتی ، شعارها ،  بهترین تصاویر با کیفیت که هر ستادی در هر محله و شهر به راحتی می تواند به آن تصاویر دسترسی پیدا بکند و اقدام به چاپ و توزیع تصاویر در شهر خود بکند. اخبار موثق و تاییدیه ها و تکذیبیه ها به راحتی می توانید از طریق وب سایت رسمی هواداران خودتان را آگاه بکنید و هرگونه شایعه علیه خودتان را می توانید از این تریبون رد بکنید.

حتما در سایت خود یک شماره تماس و راه های ارتباطی با مردم و همچنین بخشی را برای روش هایی برای راه اندازی یک ستاد تبلیغاتی در هر محله را در سایت های رسمی خود معرفی بکنید که هواداران هر نامزد به راحتی بتوانند به این شرایط دسترسی پیدا بکنند و مردم بتوانند از نامزدهای خودشان حمایت بکنند.

آموزش مشاوره تبلیغات انتخاباتی

ایجاد رسانه های اجتماعی

در این عصری که هر خانواده ای حداقل یک گوشی هوشمند دارد و با استفاده از این گوشی هوشمند به همه اخبار و وقایع روز دنیا دسترسی پیدا می کند به راحتی می تواند به بروز ترین اطلاعات دسترسی پیدا بکنند. داشتن این فضا یک فرصت بسیار عالی برای اطلاع رسانی و برندینگ و معرفی یک نامزد انتخابات می تواند باشد که هر نامزدی باید حداقل کاری که انجام می دهد از این فرصت برای تبلیغات و معرفی خود به دیگران استفاده بکند.شما باید یک استراتژی بسیار خوب برای کمپین تبلیغات انتخاباتی در موبایل داشته باشید. استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین روش برای ارتقاء انتخابات است. مهم ترین این نرم افزارها اینستاگرام و تلگرام می باشد که باید هر نامزدی یک صفحه رسمی برای خود تاسیس بکند.

ساختن کلیپ

بسیاری از مردم تمایلی زیاد به خواند ریز برنامه های شما در قالب چاپ بروشور و … نیستند و تمایل دارند صحبت ها و کارها و سوابق نامزد را در قالب یک کلیپ تبلیغاتی در ۳۰ یا ۱۰ دقیقه ببیند و به ریز آن نامزد برسند. شما باید از این ظرفیت فیلم سازی برای کارزار تبلیغاتی خود کمک بگیرید و حتما نهایت حوصله و دقت را در ساخت این کلیپ تبلیغاتی بکنید زیرا مطمئن باشید این کلیپ تبلیغاتی بازخورد بسیار زیادی برای شما خواهد داشت و این شیوه تبلیغاتی کمک بسیاری برای معرفی شما ، سوابق و برنامه های انتخاباتی شما می کند

تبلیغات در سایت های خبری

یکی از بهترین فضاها برای تبلیغات نامزدها تبلیغات در سایت های خبرگذاری می باشد.این صفحات به دلیل بازدید بسیار بالایی که دارند بستر بسیار مناسبی برای تبلیغات انتخاباتی می باشد. این تبلیغات به شکل بنر برروی یک قسمتی از سایت های خبری قرار میگیرد و امکان انتقال پیام و معرفی یک نامزد را به مخاطبین آن سایت می دهد شما می توانید بنری که قرار است برروی این سایت های خبری قرار بگیرد از تم چاپ بنر هایی که در طرح شهر قرار دارد استفاده بکنید که مردم با دیدن آن سریع ذهن آنها به نامزد مورد نظر برسد. این روش یکی از با اثر ترین شیوه های تبلیغاتی در محدوده بسیار وسیع می باشد.

نکته بسیار مهمی که باید در این شیوه های تبلیغات مجازی به آن توجه بشود این شیوه های تبلیغاتی بسیار مستلزم زمان و صرف وقت می باشد که شما باید در این شیوه های تبلیغاتی حتما به آن توجه بکنیم و سعی بکنید پی ریزی های اولیه آن را قبل از نامزد شدن و تاییدیه صلاحیت انجام بشود زیرا برای مثال راه اندازی یک وب سایت و یا یک صفحه رسمی در اینستاگرام و یا تلگرام و یا عضوگیری نیازمند زمان می باشد که باید با تبلیغات در صفحات و سایت های پر مخاطب و یکسری روش های جدید و بروز اقدام به عضوگیری و رسمیت بخشی به صفحات خود بشوید.

ما در مرکز تخصصی چاپ متین سعی کردیم این مقاله ایده های تبلیغات انتخابات را به دو بخش تقسیم بکینم بخش اول مربوط به فضای مجازی و اینترنت و بخش دوم تحت عنوان مقاله ترفندهای تبلیغات انتخاباتی مربوط به خدمات چاپی تقسیم بندی بکنیم و امیدوار هستیم این مقاله ایده های تبلیغات انتخاباتی برای شما مفید بوده باشد و با استفاده از این شیوه های تبلیغاتی بتوانید کارآمدترین تبلیغات را برای خودتان ایجاد بکنید و در انتخابات پیروز بشوید.

Comments

Popular posts from this blog

کدام هدیه برای تبلیغات آخرسال مناسب است

بهترین هدیه برای روز مادر در چاپ متین

علت اهمیت صنعت چاپ در چاپ متین