Skip to main content

نکات ضروری کارت ویزیت

در طول ۱۰ ثانیه اول مشتریانتان یک دید اولیه و تا حدودی پایدار به شما پیدا می کند، به نظر می آید باور این موضوع بسیار سخت باشد و متاسفانه حقیقت دارد و شما باید در این مدت زمان کم دید مشتریانتان را به خودتان مثبت کنید.
خوشبختانه چندین ترفند وجود دارد که می توانید با الهام گرفتن از این روش ها ذهن متشریانتان را به خود جلب کنید از جمله این که شما می توانید با استفاده از یک کارت ویزیت طراحی شده به صورت حرفه ای و منحصر به فرد مشتریان خودتان را مبهوت کسب و کار خودتان بکنید.
ایده بسیار خوبی است که شما برخی از مطالب خود را در قالب کارت ویزیت در جیب خود حمل کنید ، چه در کنفرانسی که شرکت می‌کنید و اینکه در آن کنفراس کسی از شما مشخصات خودتان را بخواهد یا برای مثال زمانی که شما به یک دوست قدیمی برخورد می‌کنید که می تواند بعنوان یک شریک کسب و کار شما در آینده تبدیل بشود وجود یک کارت ویزیت می تواند بسیار مفید باشد. کارت ویزیت شما باید به خوبی طراحی شود تا تاثیر خوبی داشته باشد .
ما در پایین یکسری نکات ضروری کارت ویزیت را به شما یادآور می شویم امید است که برای شما مفید واقع شود.

موضوع اندازه و رنگ

قبل از شروع فرآیند طراحی ، یک چاپگر بسیار خوب برای چاپ کارت ویزیت انتخاب کنید . شما می‌توانید اندازه کارت‌هایتان را در حین طراحی ببینید و یا اینکه آیا آن کارت ویزیت در اندازه ای دلخواه شما است؟
رایج‌ترین اندازه کارت ویزیت ، ۸۴ میلی متر و ۵۵ میلی متر است ، بنابراین بهترین اندازه برای این کار ۱۰۳۹ x ۶۹۷ پیکسل است. مطمن شوید هر تصویری که از آن در کارت ویزیت خود استفاده می‌کنید حداقل dpi۳۰۰ باشد چراکه کار شما با کیفیت بالا به چاپ می رسد.
بهتر است کارت ویزیت تان در حالت رنگی CMYK یا RGB باشد . CMYK نماد فیروزه‌ای ، کهربایی ، زرد و سیاه است ( رنگ سیاه به عنوان رنگ کلید شناخته می‌شود ) و در چاپ رنگ استفاده می‌شود . CMYK یک مدل رنگ کم رنگ است که با پاشیدن رنگ‌ها بر روی پس‌زمینه سفید یا سفید کار می‌کند و میزان و رنگ نوری که توسط کاغذ منعکس می‌شود را کاهش می‌ دهد .
نمایش که از آن برای خواندن این مقاله استفاده می‌کنید یک مدل رنگ RGB قرمز ، سبز و آبی می باشد  و ترکیب این سه رنگ، رنگ سفید را ایجاد می کند. در حال حاضر برخی طراحان ترجیح می‌دهند در RGB طرح خودشان را طراحی کنند .

ایجاد یک منطقه مشخص

به استثنای رنگ پس زمینه شما باید منطقه مورد نظر خود را برای طراحی کارت ویزیت مشخص کنید. آماده سازی منطقه مشخص شده که شامل برجسته کردن ناحیه‌ای اطراف سند است که معمولا ۳ میلی متر ضخامت دارد ( این ممکن است بسته به شرکتی که طرح شما را چاپ می کند تغییر کند ) . این امر مانع از آن می‌شود که هر گونه نوارهای مرزی زشت در لبه کارت‌ها قرار گیرد.

از مرزهای حاشیه ای اجتناب کنید

بهتر است از مرزها حاشیه ای در طرح‌های کارت ویزیت خود اجتناب کنید . آن‌ها ممکن است خوب به نظر برسند , اما وقتی کارت‌ها بریده می‌شوند ، شما به احتمال زیاد بسیاری از لبه های کارت ویزیت شما با آنها برید می شود . همه چاپگرها دارای حاشیه خطا برای قطع کارت هستند ، که می‌تواند به اندازه چند میلی متر باشد ، بنابراین یک حاشیه امنیتی برای کارت ویزیت خود ایجاد کنید.

استفاده از رنگ های مکمل

سعی کنید از رنگ‌هایی استفاده کنید که زیبا باشند . همچنین ارزشمند است که دیدتان را فراتر از کارت‌های ویزیت خود قرار بدهید و بگونه ای کارت ویزیت خودتان را طراحی کنید که هارمونی رنگی با سایت و پوستر و لوگو سربرگ و سایر رنگ های کسب و کار شما داشته باشد که به نوعی کارت ویزیت شما نمایانگر لوگو و رنگ اصلی شرکت تان باشد.ابزارهای زیادی برای کمک به شما در ایجاد یک طرح عالی وجود دارد . COLOURlovers یک وب سایت اجتماعی است که در آن مردم می‌توانند پالت‌های رنگی مختلفی را ایجاد کنند و به دیگران اجازه دهند تا در مورد آن‌ها رای و نظر بدهند. این می تواند یک منبع بسیار عالی برای شما باشد.

 اطمینان حاصل کنید که متن تان خوانا می باشد

خوانا بودن متن  یک عنصر بسیار حیاتی است که گاهی در طراحی کارت ویزیت نادیده گرفته می شود.شما نباید درطراحی کارت ویزیت خود بگونه ای عمل کنید که مشتریانتان برای پیدا کردن آدرس سایت و یا شماره تماس تان بسیار به زحمت بیافتند. دقت کنید که متن شما در یک اندازه معقول و فونت خوانا و بصورت کاملا پررنگ طراحی شود. فونت کوچک ممکن است در مانیتور شما خوانا به نظر برسد ولی در موقع چاپ کارت ویزیت قضیه کاملا متفاوت خواهد بود و ممکن است آن متن خوانا بشدت در هنگام چاپ ریز به نظر برسد. همچنین شما می‌توانید نام یا اطلاعات تماس مهم خودتان را کمی بزرگ‌تر یا بولدتر از بقیه اطلاعات تان قرار بدهید.

اطلاعات مهم را وارد کنید

دقت کنید که تمام اطلاعاتی را که فکر می کنید برای مشتری مفید خواهد بود در پشت کارت ویزیت بگنجانید. ما در اینجا فهرستی تهیه کرده‌ایم که می توانید از این فهرست برای طراحی کارت ویزیت خود استفاده کنید، اما شما ممکن است یکسری اطلاعات دیگری هم داشته باشید که می‌خواهید به آن بپردازید .
وارد کردن نام خودتان – نامی که تمایل دارید مخاطبین شما این گونه خطابتون کنند را درج کنید.
آن کاری را که شما انجام می‌دهید شرح و وصف بدهید این اطلاعات حوزه کاری شما را تعریف می کند همچنین سازمانی که در حال حاضر به آن متصل هستید را در آن درج کنید.
اطلاعات شماره تماس موبایل(در صورت نیاز) – شماره ‌تلفن ثابت ، ایمیل ، آدرس محل کار ، آدرس رسانه‌های اجتماعی و غیره.
قرار دادن یک کد مشتری در کارت ویزیت، که در هنگام ورود به سایت تان می توانید با این کدهایی مشتریان خودتان را بهتر مدیریت کنید و همچنین می توانید کد تخفیف به هریک از این کد ها اختصاص بدهید.

ذخیره سازی طرح

ذخیره سازی طرح یک بخش بسیار مهمی می باشد زیرا شما باید تمامی فعالیت هایی که بر روی طرح خود انجام داده اید را ذخیره کنید و این ذخیره سازی شامل:
دقت کنید که تمام متن ها به خوبی ذخیره شده باشند
فراموش نکنید که هر گونه طرح یا طرح رنگی را حذف کنید
برای ذخیره سازی هر چه بهتر کافی است طرح خودتان را بصورت فایل PDF ذخیره کنید چرا که اصلا افت کیفیت نخواهد داشت و تمامی خطوط به خوبی قابل رویت خواهند بود.
ذخیره سازی بصورت JPEG و یا PNG ممکن است باعث حذف بخشی از لبه های طرح شما بشود.
در پایان به شما توصیه می کنیم این سری نکات ضروری کارت ویزیت را در هنگام طراحی و چاپ کارت ویزیت به دقت رعایت کنید تا یک کارت ویزیت بسیار زیبا و حرفه ای داشته باشید.
  منبع : وبسایت مرکز تخصصی چاپ متین

Comments

Popular posts from this blog

کدام هدیه برای تبلیغات آخرسال مناسب است

بهترین هدیه برای روز مادر در چاپ متین

علت اهمیت صنعت چاپ در چاپ متین