Skip to main content

بنر تبلیغاتی

تاریخچه

پیشگام در تبلیغات بنر آنلاین در زمان گذشته متعلق به یک شرکت به نام IBM بود. این شرکت برای تبلیغ محصولات Sears در دهه ۱۹۸۰ ، و سپس برای سایر شرکت های تبلیغ کنندگان از جمله AOL فعالیت می کرد که آن شرکت یکی از رقبای مستقیم Prodigy’s می بود. اولین آگهی وب(قابل کلیک) clickable ( که بعدها با واژه ” بنر ” شناخته شد ) توسط شبکه اینترنت جهانی ( GNN ) در سال ۱۹۹۳ به هلر ، Ehrman ، وایت ، مک اولیف ، یک شرکت قانون که اکنون از دست رفته, فروخته شد . GNN اولین نشریه اینترنتی پشتیبانی شده و یکی از اولین وب سایت‌های تجاری جهانی می باشد.
HotWired واژه ” بنر تبلیغاتی ” را ابداع کرد و اولین شرکتی بود که گزارش‌های نرخ را در قالب بنر برای مشتریان خود قابل کلیک کردن کرد. اولین بنر اینترنتی که توسط HotWired فروخته شد برای T & Corp. پرداخت شد و در ۲۷ اکتبر ۱۹۹۴ به صورت آنلاین قرار گرفت.
اولین سرور مرکزی در جولای ۱۹۹۵ توسط Focalink ارتباطات Focalink ایجاد شد که مدیریت ، هدف‌گیری و ردیابی تبلیغات آنلاین را فعال کرد. مدل تبلیغاتی آنلاین جدید در سال‌های اولیه قرن ۲۱ ظهور کرد.

علت گرایش به سمت بنرهای تبلیغاتی

بنر تبلیغاتی شما اغلب اولین چیزی است که نشان‌دهنده سایت یا سازمان شما می باشد . این معادل یک آگهی در روزنامه یا مجله می باشد که نحوه کسب و کار و یا محصولات خود را می توانید در قالب بنر تبلیغاتی مشتریان تان را مستقیما به خودتان مرتبط ‌کنید .شما کافی است روی هر علامتی روی این صفحه کلیک کنید تا ببینید چطور کار می‌کند.
تبلیغ شما باید جذاب و حاوی اطلاعاتی باشد که باعث جلب توجه مخاطبین شما بشود . بنابراین طراحی بنر تان باید توسط یک طراح حرفه‌ای و با تجربه و یا شرکت طراحی انجام شود تا تبلیغی ایجاد کند که دارای کارایی و ارزش زیادی باشد که دیگران مایلند باشند روی آن کلیک کنند.
بنرهای بیشماری روی وب سایت ها وجود دارد ، بیشتر آن‌ها ساده و کسل‌کننده هستند . آیا شما روی پوستر هایزشت و کسل کننده کلیک می کنید؟
هنگامی که بنر شما آماده است می‌توانید آن را به صورت رایگان با بنر های مختلف تبادل کنید . البته شما می‌توانید بنر خود را در مکان های پر بازدید همچون سایت Yahoo قرار بدهید. معمولا در جاهای پر بازدید هزینه بیشتری را باید برای تبلیغات پرداخت کنید تا آنها بنر شما را نمایش بدهد.
مخاطبین شما کافی است روی بنر تبلیغاتی شما کلیک کنند تا به طور خودکار به سایت شما منتقل شوند . اگر طراحی بنر شما  تار و یا ساده باشد، شما تعداد زیادی کلیک را از دست می دهید!
شما می‌توانید از بنر به عنوان بالای وب سایت خود استفاده کنید . بنر در بالای صفحه نمایش شما اولین چیزی خواهد بود که بازدید کننده زمانی که به سایت شما مراجعه می کند آن را می بیند. اگر بنر در بالای وب سایت شما از کیفیت و محتوای خوبی برخوردار نباشد سریع روی نظر کاربر تاثیر می گذارد و باعث می شود روی بنر شما کلیک نکند.

اجزا

اگر بنری را که طراحی کرده اید برای اهداف تبلیغاتی می باشد ، پیام اصلی که می خواهید آن را منتقل کنید باید به گونه ای باشد که مخاطبین شما را ترغیب کند تا به سایت شما مراجعه کند. مشتریانتان به یکسری اطلاعات نیاز دارند ؛ ” این چیست ؟ … و چرا باید اهمیت بدم ؟ ”
به خاطر داشته باشید که فضای محدودی در یک بنر وجود دارد ، بنابراین باید اطلاعات به شکل قانع‌کننده و مختصر باشد . به نظر ما بکارگیری یکسری لغات ترغیب کننده و به اضافه یک طراحی حرفه ای باعث می شود مشتریان بالقوه را به سمت خود جذب کنید. اگر لوگویی در شرکت تان وجود دارد در آن بنر استفاده کنید.

انیمیشن

وجود بنرهای متحرک(انیمیشنی): این نوع بنر ها طبق تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد ۵۰ درصد مخاطبان بیشتری را به خود جلب کرده اند.

سایز

رایج‌ترین و پرکاربردترین اندازه های بنر برای شما ۴۰۰ پیکسل می باشد . استاندارد اخیر ۴۶۸ پیکسل است . این اندازه ها بسیاری پذیرفته شده‌ است . بنر تبلیغاتی شما نباید از( ۱۰k   ،۱۰،۲۴۰ بایت ) تجاوز کرد . با این حال لطفا با سایت هایی که می‌خواهید در آن بنر خود را قرار بدهید تماس بگیرید و سایزهایی که می توانید در آن سایت ها قرار بگیرد را از آنها بپرسید. توجه کنید بنرهایی که قبلا برای منظور دیگر طراحی کرده اید، نباید آن را کوچک کنید و یا بعنوان بنر تبلیغاتی در سایت قرار بدهید زیرا با افت کیفیت همراه خواهد شد.
  منبع : وبسایت مرکز تخصصی چاپ متین

Comments

Popular posts from this blog

تکنیکهای چاپ بنر

چاپ بادکنک

آموزش چاپ روی لیوان