روش چاپ تراکت

روش چاپ تراکت

تراکت می تواند به شما در ارسال یک پیام به مخاطب خود بصورت گسترده عمل کند.شما به جای راه اندازی تابلو در سطح شهر که هزینه بسیار زیادی باید پرداخت کنید می توانید با چاپ تراکت بسیاری از آن هزینه ها را صرفه جویی کنید، به ویژه آن که اگر شما به یک کپی رنگی دسترسی داشته باشید می توانید یک تراکت زیبایی را با استفاده از نرم افزارهای طراحی نظیر کورل طراحی کنید. جنس کاغذی که می خواهید تراکت بر روی آن چاپ کنید بسته به مخاطب خود انتخاب کنید. قبل از اینکه بخواهید طرحی را به چاپ برسانید ابتدا از نوع کاغذی که قرار است روی آن طرح خود را چاپ کنید اطمینان حاصل کنید و سپس اقدام به چاپ تراکت کنید همچنین قبل از چاپ سطح جوهر دستگاه چاپگر خود را بررسی کنید تا یک تراکت با کیفیت بتوانید به چاپ برسانید. ما در اینجا روش چاپ تراکت را بصورت مختصر به شما گوش زد میکنیم.
 چاپ توسط چابگر بدون اتصال به کامپیوتر
سند یا فایل تصویر تراکت را باز کنید
بر روی پرینت برنید
روی “تنظیمات” کلیک کنید.نوع رنگ را انتخاب کنید(سیاه و سفید یا رنگی) سپس نوع کیفیت چاپ را انتخاب کنید(عادی یا عالی). آن قسمتی که احتیاج به چپ دارید را انتخاب کنید و سپس بر روی ok کلیک کنید.
زمانی که روی “OK” یا “چاپ” کلیک می کنید. نسخه آزمایشی پرینت را می توانید بررسی کنید و از درست بودن چاپ  تراکت اطمینان حاصل نمایید.
نوع کاغذ (رنگ، ​​ضخامت، اندازه) را با توجه به طراحی و نیازهای مخاطب خود انتخاب کنید. کاغذها را در سینی تغذیه کاغذ چاپگر قرار دهید،اگر کاغذ در آن سینی وجود داشت آن کاغذها را بردارید و کاغذ دلخواه خودتان را درون آن قرار بدهید.
تنظیمات لازم دستگاه را انجام بدهید.
تعداد نسخه هایی را که می خواهید چاپ کنید را وارد کنید. روی OK  یا “کپی” کلیک کنید.
این توصیه ها را انجام بدهید
اگر شما قصد چاپ تعداد زیاد تراکت فوری در رنگ های متنوع را دارید بهتر است فایل تراکت خود را به چاپ خانه ها و آن هایی که با دستگاه چاپ افست فعالیت می کنند بسپارید که این امر باعث کاهش هزینه شما و افزایش طول عمر چابگر شما می شود.
اگر می خواهید از چاپگر خود برای چاپ تراکت استفاده کنید به همکارانتان اطلاع بدهید که امروز از چابگر کمتر استفاده کنند.
طراحی تراکت خود را با توجه به مخاطبین خود انتخاب کنید و سعی کنید اگر قصد چاپ بر روی کاغذ خاصی دارید ابتدا بر روی کاغذ معمولی چاپ بکنید و اگر اطمینان حاصل کردید بر روی آن کاغذ چاپ بکنید.
این اشتباهات را انجام ندهید
برخی از کارمندان تنظیمات پیش فرض دستگاه چابگر را در حالت سیاه و سفید قرار می دهند دقت کنید اگر تراکت شما رنگی می باشد ابتدا چابگر را در حالت رنگی قرار بدهید و سپس چاپ خودتان را انجام بدهید.
 منبع : وبسایت مرکز تخصصی چاپ متین

Comments

Popular posts from this blog

کدام هدیه برای تبلیغات آخرسال مناسب است

بهترین هدیه برای روز مادر در چاپ متین

علت اهمیت صنعت چاپ در چاپ متین