Skip to main content

تکنیکهای چاپ بنر

چاپ بنر برای بسیاری از موارد از جمله برای بازاریابی یک محصول و یا یک شرکت بکار می رود. وسعت جذب مشتری و بازاریابی بنر به مراتب خیلی بیشتر از چاپ بروشور ، چاپ تراکت ، چاپ کارت و یزیت و  … می باشد. بنابراین شما باید در طراحی بنر خود نهایت تلاش را انجام دهید سعی کنیداز سایر بنر ها الگو برداری و یا از نیروهای متخصص در این راه کمک بگیرید.
با رعایت از این تکنیکهای قبل از چاپ بنر، می تواند باعث شود که شما نهایت بهره برداری از چاپ بنر خود را داشته باشید. ما در اینجا یکسری تکنیکهای چاپ بنر را برای شما یادآور می شویم:

جوهر بکار رفته در بنر

بنر چاپ شده باید هم دارای یک طرح بسیار عالی و هم با دوام باشد. سعی کنید از رنگ های روشن و جذاب برای جلب توجه هر چه بیشتر استفاده کنید. شما می توانید از کتابچه ای مخصوص جوهر برای انتخاب رنگ های خود کمک بگیرید. انتخاب یک رنگ سفید مات وانیلی برای چاپ بنر شما بسیار مناسب و عالی می باشد. وجود یکسری از سوراخ در بعضی از نقاط بنر باعث می شود در هنگام وزش باد بنر شما دچار پارگی نشود و یا وجود یک وینل مش مانع آن می شود که بنر شما دچار پارگی بشود و عمر بنر شما را افزایش می دهد. بنرها در ابعادهای بسیار بزرگ که برای محصولات، زمان برگزاری تئاتر ، معرفی یک خدمت و … به چاپ می رسد باید مقاوم در برابر شعله و حرارت و ضد آتش باشند و مطابق با استانداردهای انجمن ملی حفاظت از آتش نشانی باشند، به همین دلیل استفاده از یک بوم سازگار با NFPA یک انتخاب عالی برای این چنین بنرها می باشند.

آویزان کردن

سعی کنید اگر قصد آویزان کردن بنر را در سطح معابر و یا در فضاهای بسیار بزرگ را دارید بنر خود را از بالا و پایین کاملا آنرا مهار و یا در جاهای مخصوص آویزان کردن بنر قرار بدهید که در هنگام وزش باد و باران دچار آسیب دیدگی و یا پارگی نشود.

وارد منطقه ممنوعه نشوید

سعی کنید در طراحی خود یک حاشیه سفید در اطراف شکل خود ترسیم کنید  که در هنگام برش طرح شما دچار آسیب نشود زیرا اگر حاشیه سفید ایجاد نشود ممکن است پس از چاپ بنر در هنگام برش بعضی از قسمت های طراحی از بین برود.برای همین برای خود یک محدوده ممنوعه مشخص کنید و سپس طراحی خودتان را داخل آن محدوده انجام بدهید.

سعی کنید چندین طرح را به چاپ برسانید

اگر قصد دارید از یک یا چندین طرح در بخش های مختلف استفاده کنید سعی کنید همه بصورت یکجا به چاپ برسانید زیرا که باعث می شود قیمت آن برای شما کمتر بشود این موارد بیشتر برای شرکت های دولتی،شهرداری ها، دانشگاه ها و … پیش می آید بنابراین قیمت چاپ بنر برای شما کمتر تمام می شود.

بنر خود را چک کنید

سعی کنید قبل از طراحی چاپ بنر از طرح و نوع رنگ به کار رفته در بنر خود اطمینان حاصل کنید زیرا این عامل جلو بسیاری از هزینه های اضافی و اشتباهات سهوی را می گیرد. اقدام دوم این است که از دیگران نظرخواهی بگیرید و پس از تایید نظر دیگران اقدام به چاپ بکنید.

  منبع : وبسایت مرکز تخصصی چاپ متین

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

کدام هدیه برای تبلیغات آخرسال مناسب است

بهترین هدیه برای روز مادر در چاپ متین

علت اهمیت صنعت چاپ در چاپ متین